Med ny identitet løfter vi frem Edruss sine sentrale verdier og kjernemisjon om å skape en inkluderende russetid fri for forventninger og drikkepress.
Case: Edruss
Oppdragsgiver: Juvente
Leveranse: Logo, visuell identitet, merch, nettside og foto
Edruss jobber for en levende og inkluderende russetid, på russens premisser. Det visuelle uttrykket skal utfordre, men mest av alt inkludere.
Vi ønsket en karakteristisk uttrykksform som kan leve videre gjennom russens egen tusj. Skribling på russedress er inspirasjon for en rampete og leken illustrasjonsstil.
I denne prosessen ble også den nye logoen til Edruss skapt. Den grove tekstureni logoen henter inspirasjon fra trykkekunst, grafitti og sprukne bokstaver på russedress.
I arbeidet med identiteten var det essensielt for oss å utforske og utfordre formspråket. Illustrasjonsstilen er sterkt inspirert av skribling med tusj på f.eks russedress. Vi la fra oss macen og hadde en workshop med penn, tusj, maling og papir. Dette endte i en bærende illustrasjonsstil for Edruss sin nye visuelle identitet.
I arbeidet med identiteten var det essensielt for oss å utforske og utfordre formspråket. Vi lot oss inspirere av de håndtegnede elementene og krusedullene som ofte preger russedressene. Vi la fra oss macen og hadde en workshop med penn, tusj, maling og papir. Dette endte i en bærende illustrasjonsstil for Edruss sin nye visuelle identitet.
I denne prosessen ble også den nye logoen til Edruss skapt. Den grove tekstureni logoen henter inspirasjon fra trykkekunst, grafitti og sprukne bokstaver på russedress.
Illustrasjonsstilen er tatt videre i en teksturert logo, med referanser til graffiti, trykkekunst og sprukne bokstaver på en minnefull russedress.
I denne prosessen ble også den nye logoen til Edruss skapt. Den grove tekstureni logoen henter inspirasjon fra trykkekunst, grafitti og sprukne bokstaver på russedress.