Slik skapte vi en helt ny festival på den viktigste øya i norsk musikkhistorie
Case: På Kalvøya
Oppdragsgiver: Sandvika Byfest
Det har lenge vært stille på Kalvøya, – øya som i sine glansdager har huset både Kalvøyafestivalen, Øyafestivalen og flere andre.
Bærum kommune (støttet av en ivrig lokalbefolkning og musikkmiljø) ønsker nå å skrive videre på øyas rike festivalhistorie.
Det er vi selfølgelig med på!
Ry Design har levert visuell identitet, logo, nettside, trykksaker, SoMe, annonsering og video.
Identiteten fremmer den vakre Kalvøya-naturen, musikken og historien, med bevegelelse og vibrasjoner.
På Kalvøya har en leken og vibrant, typografisk logo med flere referanser. Typografien (en justert 8 Heavy) er inspirert av den ikoniske skrifttypen Eightball gitt ut på 70-tallet. I tillegg henter den inspirasjon fra de unike bokstavformene som har vært mye brukt i den psykedeliske rockescenen siden midten av 60-tallet.
Så du denne kinoreklamen?