Ry Design er et ungt og hands-on designbyrå

«Nå må vi snart prøve å få designet opp noe kult merch for bedriften😎👍»

– Deg og dine kolleger i snart tre år

Neida, men vi vet at mange har skjønt viktigheten av merkevarebyggende merch som skiller seg ut fra mengden, og nå ønsker seg ny og unik merch som kan representere bedriftens identitet.

Her er noen gode grunner til hvorfor 2024 er året hvor din bedrift burde investere i ny, skreddersydd merch:

Maren Holte Ry Design

Merch bygger fellesskap

Merch er ikke bare et markedsføringsverktøy, – det er en metode for å bygge fellesskap og lojalitet rundt din merkevare. I dagens marked er dette kanskje viktigere enn noen gang. Man vil skape en velkommen merkevare som målgruppen identifiserer seg med, og føler seg knyttet til på en dypere måte.

«Ry Design har hjulpet oss fra start til slutt med å finne riktig merch som passer for både oss og vår målgruppe. Dette har vært en stor suksess da Edrussen har gitt gode tilbakemeldinger på merchet de har fått. 
Vi opplever at flere bestiller merch i flere runder for å sørge for at de får med seg alt, og de som ikke har bestilt hettegenser i første runde merker at de går glipp av noe.»

– Henriette i Juvente

Sky, Sleeve, Gesture, Font
Ry Design Merch Edruss
Sky, World, Tree, Cloud
Material property, Product, Font
Plastic bottle, Liquid, Drinkware, Sky, Fluid, Gesture, Canteen, Cylinder

Se prosjektet

Ry Design merch

Godt merch er det som blir brukt

Vi vet at det beste merch’et er det som faktisk blir brukt. Når man da jobber med merch, er det viktig å vurdere hvem det er man ønsker at skal bruke produktene, og hva som skal være formålet. Den største feilen man kan gjøre med merch er å lage produkter som havner bakerst i skapet og som ikke blir brukt. Vi snakker til deg, logo-buff fra 2011… Lite bærekraftig – både for miljø og budsjett. Vi designer kun merch som målgruppen faktisk har lyst til å gå med, og som varer i lang tid.

Vis bedriftens personlighet med unike designs. T-skjorten til festivalen På Kalvøya bruker interne referanser og snakker direkte til Kalvøya-fans.

Den beste reklameplakaten som betaler for seg selv

På lik linje med våre andre design- og merkevarearbeider, har vi en strategisk tilnærming til merchdesign. Vi skiller mellom om merch’et er ment for ansatte, til utdeling eller for videresalg – hvor sistnevnte blir mer og mer å se. Med en sterk merkevare og attraktive produkter, kan merchandise bli en betydelig inntektskilde samtidig som det styrker merkevarens synlighet.

Kulturbyggende merch for salg til kunder, er noe mange mellomstore bedrifter, restauranter og andre merkevarer har hatt suksess med.

Vi gjorde den håndmalte, vintage denimjakken til et gjennomgående visuelt symbol for festivalen På Kalvøya.

Se prosjektet

Ry Design: Maren Holte På Kalvøya
Ry Design merch
Ry Design: Kellys Retro Gym Merch

Skap identitet

Merch gir deg muligheten til å utforske og uttrykke kreativiteten til bedriften på nye måter. Det er her man har mulighet til å tenke nytt og skille seg ut med moderne og kule produkter som snakker målgruppens språk. Vi inviterer til kreative designprosesser og finner ut hva som passer din merkevare, målgruppe og budsjett.

Kontakt oss i dag for en uforpliktende samtale om hvordan vi kan gjøre 2024 til året hvor din bedrift virkelig skiller seg ut 🌟

Ry Design er et ungt og hands-on designbyrå. Vi skaper identitet for utfordrere.

Kontakt oss

Ry Design: Maren Holte, Hanna Kristine Erdal, Sandra Skoglund-Hansen

Juvente

Rema 1000    

Schibsted

Strøksforeningen Karl Johan

Roseslottet

KLP Eiendom

norges Blindeforbund

Natur og ungdom

SANDVIKA BYFEST

Kristiania

Finansavisen

SEFF Eiendom

ABC Startsiden

PwC

Oslo Røde Kors

House of Math

Vi jobber med merkevarer som

Font