«Nå må vi snart prøve å få designet opp noe kult merch for bedriften😎👍»
– Deg og dine kolleger i snart tre år
Neida, men vi vet at mange har skjønt viktigheten av merkevarebyggende merch som skiller seg ut fra mengden, og nå ønsker seg ny og unik merch som kan representere bedriftens identitet.
Her er noen gode grunner til hvorfor 2024 er året hvor din bedrift burde investere i ny, skreddersydd merch:

Merch bygger fellesskap
Merch er ikke bare et markedsføringsverktøy, – det er en metode for å bygge fellesskap og lojalitet rundt din merkevare. I dagens marked er dette kanskje viktigere enn noen gang. Man vil skape en velkommen merkevare som målgruppen identifiserer seg med, og føler seg knyttet til på en dypere måte.
«Ry Design har hjulpet oss fra start til slutt med å finne riktig merch som passer for både oss og vår målgruppe. Dette har vært en stor suksess da Edrussen har gitt gode tilbakemeldinger på merchet de har fått.
Vi opplever at flere bestiller merch i flere runder for å sørge for at de får med seg alt, og de som ikke har bestilt hettegenser i første runde merker at de går glipp av noe.»
– Henriette i Juvente





Se prosjektet

Godt merch er det som blir brukt
Vi vet at det beste merch’et er det som faktisk blir brukt. Når man da jobber med merch, er det viktig å vurdere hvem det er man ønsker at skal bruke produktene, og hva som skal være formålet. Den største feilen man kan gjøre med merch er å lage produkter som havner bakerst i skapet og som ikke blir brukt. Vi snakker til deg, logo-buff fra 2011… Lite bærekraftig – både for miljø og budsjett. Vi designer kun merch som målgruppen faktisk har lyst til å gå med, og som varer i lang tid.
Vis bedriftens personlighet med unike designs. T-skjorten til festivalen På Kalvøya bruker interne referanser og snakker direkte til Kalvøya-fans.
Den beste reklameplakaten som betaler for seg selv
På lik linje med våre andre design- og merkevarearbeider, har vi en strategisk tilnærming til merchdesign. Vi skiller mellom om merch’et er ment for ansatte, til utdeling eller for videresalg – hvor sistnevnte blir mer og mer å se. Med en sterk merkevare og attraktive produkter, kan merchandise bli en betydelig inntektskilde samtidig som det styrker merkevarens synlighet.
Kulturbyggende merch for salg til kunder, er noe mange mellomstore bedrifter, restauranter og andre merkevarer har hatt suksess med.
Vi gjorde den håndmalte, vintage denimjakken til et gjennomgående visuelt symbol for festivalen På Kalvøya.
Se prosjektet



Skap identitet
Merch gir deg muligheten til å utforske og uttrykke kreativiteten til bedriften på nye måter. Det er her man har mulighet til å tenke nytt og skille seg ut med moderne og kule produkter som snakker målgruppens språk. Vi inviterer til kreative designprosesser og finner ut hva som passer din merkevare, målgruppe og budsjett.
Kontakt oss i dag for en uforpliktende samtale om hvordan vi kan gjøre 2024 til året hvor din bedrift virkelig skiller seg ut 🌟
Ry Design er et ungt og hands-on designbyrå. Vi skaper identitet for utfordrere.
Kontakt oss

Juvente
Rema 1000
Schibsted
Strøksforeningen Karl Johan
Roseslottet
KLP Eiendom
norges Blindeforbund
Natur og ungdom
SANDVIKA BYFEST
Kristiania
Finansavisen
SEFF Eiendom
ABC Startsiden
PwC
Oslo Røde Kors
House of Math
Vi jobber med merkevarer som
